Betydelsefullt

Sitter och äter.
Jag: Åhnej! Jag glömde att duka fram glas. Pappa kan du ta med glas när du kommer?
Pappa: Jadå.
Pappa kommer med höga glas till mig och mamma och låga till Johan och Kajsa.
Mamma: Meh, varför fick Linnea ett högt glas? Hon dricker ju mjölk, stora glas är till för vatten så man slipper springa och fylla på hela tiden. Faktiskt.
Pappa: Ja, men det är såhär nu att jag dukar alltid med stora glas till Linnea sen hon konfirmerade sig.
Jag: ...(!)..Tack pappa. Det betyder mycket för mig att du också finner en mening med min konfirmation..

Pappa är ateist och inte helt lycklig med att jag i sommras konfirmerade mig. Nu vet jag i alla fall att den var betydelsefull för honom på något sätt.

Kramar Linnea

Kommentarer
Postat av: Marie

(Y)

2010-12-20 @ 15:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0