Heroes of my heart

Sitter och kollar på hjältegalan med familjen. På ett sätt tycker jag så synd om de som måste ta emot priserna. Jag så just ungdomshjälten, Isak Hardo 16 år. Tänk er att behöva stå inför hela svenska folket och ta emot beröm, om och om igen. Jag skulle dö! Först står Mark Levengood i säkert 5 minuter och frågar hur det känns att vara så modig, på vilka sätt han är annorulunda från "vanliga" människor och vad som fick honom att agera så snabbt när han räddade livet på 5 åriga Fiona. Sen, som om det inte var jobbig nog, så kommer hela Fionas familj ut på scenen. HJÄLP! Hela publiken gråter och familjen (väl påhejjade från Mark) kramar honom och håller ett tacktal. 

Efter detta så frågar Mark om Isaks framtidsdrömmar och Isak svarar lämpligt "polis", publiken jublar och sen kommer nästa hyllning. Sveriges polischef kommer ut på scenen och ger honom en inbjudan till en heldag med polisen. Polishelikopter och brottsplatsundersökning är några av grejerna han ska få prova på. Nu ungefär hade jag dragit mitt sista andetag och dött. Kanske är Isak verkligen en hjälte för efter allt detta så kan han gå av scenen själv och kolapsar inte ens när Tilde de Paula hoppar på honom med ytterligare beröm backstage.

En sak vet jag säkert, Isak, du är min idol som stod pall med allt det där!

Här är videon, jag kan vara partisk så bedöm själva


Är det förresten bara jag som blir såhär generad av beröm? Jag tycker att det är sjukt jobbigt. Vad ska men säga lixom? Tack?

Aja, hare bra så hörs vi imorgon.
Kram Linnea

Kommentarer
Postat av: hedda

haha dom har förlängt lägret jag brukar vara på på somrarna, så kommer få va där typ 20 dagar i sommar ;) <3

2010-12-13 @ 22:11:24
URL: http://heddastjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0