Dag 21, Ett annat ögonblick

(Tidsinställt)

Linnea: Hmmm, vad det tjatas om ögonblick! När jag vaknar på morgonen och vill gå upp. När jag är med vänner som jag inte bara älskar utan jag vet att de älskar mig tillbaka. När jag tror på något som lyckas. När jag vinner en ärlig vinnst. De här är ögonblick jag alltid tycker om, och som jag alltid längtar till.

Ett annat lite konstigt ögonblick jag älskar är de gånger då det åskar. Helst ska det regna också, spöregna. Och jag står ute på balkongen och känner hur kläderna blir tyngre och tyngre, hur håret blir genomblöt, allt bara för min facination av åska. Åska är så speciellt. Jag pratade med André en gång och han berättade att han hatade åska, för han inte kunde kontrollera det, och det var första gången jag insåg varför jag tycker om åskan så. För att jag inte kan kontrollera det.

Det är en så härlig känsla att få släppa taget och låta någon annan bestämma. Att bara hänga med. Jag har för mycket diciplin på saker i mitt liv och jag är ofta den som axlar att ta ansvar för andra. Jag antar att jag tröttnar på det ibland. Så åska, det blir mitt ögonblick.

Johanna: Hmm.. Först så vill jag säga att jag inte alls har samma känslor för åska... Jag tycker inte om åska alls.

Men ett ögon blick var det beställt. Hmm...När man raser bort, det behöver inte vara långt bort. Men så långt bort att då kan lämna alla bekymmer hemma. När du är omgiven av de som vill ha dig där och du ska ut på nya äventyr. Att inte behöva tänka på vardagen där hemma och bara göra som du vill. Tänka att de här människorna kommer jag inte att träffa något mer igen.

Eller när man dansar ta tex. på ett disco, ett sånt när alla strular med varandra och sen aldrig behöver se den människa igen. Det är också ett härligt ögonblick, man dansar omkring med så hör musik att men inte hör va de andra säger. Pulsen, rytmen, kännslan av att kunna släppa lös alla känslor inom sig.

 

30 dagar

Kramar Johanna och Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0