Heej älsklingaar..

..hoppas att ni kan förlåta min frånvaro. Jag skyller på resor, brist på duglig internetuppkoppling och ehm, ja typ slarv..
Men nu är jag tillbaka!
Om det aldrig framgick så har jag varit i Tyskland sedan i onsdags på en shoppingsemester. Tyvärr så brände jag alla pengarna på torsdagen fast tur var det! Fredagen var så varm att vi började undra var på jorden vi befann oss! På fredagen kom även familjen ner och lilla Kajsa höll ju på att döö i värmen. Inte blev det bättre då vi promenerade tillbaka till hotelet och fick veta att detta bara var ett smakprov på ca 30 grader, dagen efter var beräknad till ca 36 (!!!) grader! Som tur var så hade vi med oss badkläder och  Lübeck (staden vi bodde i första dagarna) ligger nära kusten.
Badsemester i tyskland, hur låter det?! Norra tyskland dessutom!
På lördag eftermiddag drog vi vidare till staden Wissmar moch hotelet "Der alter Schweden" (den gamla svensken). Wissmar var tydligen tyskt till i början av 1900-talet och de var väldigt stolta över det. Lördagkväll blev stadsvandring och söndag mer bad på ett ställe som hette Whonnemar. Det var en typ av äventyrsbad och jag och mamma åkte troligen historiens mest failade åk i en av vattenrutchbanorna. Jag har blåmärken överallt!
Imorse åkte vi tillbaka till Lübeck och gick en stadsvandring även där innan vi åkte till flygplatsen och drog hem.

Här är två av Lübecks kända torn.

Japp, dåså, nu är vi tillbaka på rätt kurs! Jag lovar att blogga ordentligt nu.

Kramar Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0