Storsten

Egentligen heter väl ön typ Stora stenskär, men det är för jobbigt att säga. Hur som helst så ska jag dit ikväll. Ett spontanbeslut från mina föräldrars sida och jag måste säga att jag är måttligt glad över det breslutet. Självklart vill jag dit. Men jag hade hoppats på ett par dagars lugn först, borta bra men hemma bäst lixom. Dessutom så hade jag velat träffa lite vänner.
Storsten är för övrigt en pytteliten (seriöst, där finns bara 3 hus..) ö i söderhamn, skärså, där mina morföräldrar har ett sommarhus. Ön består helt av sten som troligen har lossnat ifrån det gigantiska flyttblock som liggen på ena hörnan av ön, den hörnan där vi bor.
Altså så är detta inte den mest sociala platsen, inte heller skärså är så socialt med sin pensionärsturism. Där finns en kiosk som heter Albert, en resturang mittemot som heter Albertina och 100 meter bort ligger ett glasbruk med 2 anställda (halva befolkningen??), sådär skärså i ett nötskal. Jag skulle gissa att det finns mellan 100 till 200 hus och omkring hälften är sommarstugor.
Sen har vi Söderhamn. Där kanske det går att ha ett liv, jag vet inte. Mormor och morfar är sällan så glada att skjutsa mig dit och bussar går det inga. Jag vet att där finns en 150 meter lång gågata med lite lokala butiker. Det vill säga: de har inte ens en H&M affär!
En subway har de iallafall och där brukar jag dränka mina sorger i 10 kronorskaffe.
Jaja, jag antar att jag måste packa då.

Ciao, Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0