Gräset är grönare på den andra sidan

Har ni tänkt på att man alltid vill ha det man inte kan få? Eller åtmintone inte har. Typ som att jag när jag var yngre ville ha brunsvart lockigt hår istället för kritblont spikrakt. En bra tummregel för det där är att allt du avundas någon annan avundas de troligen dig. I en mindre skala förståss, det funkar kanske inte på livets största problem.

Hur som helst så ligger jag hemma i sängen nu och tycker att livet är hemskt för att jag måste stanna hemma från skolan i min ensamhet. Men i måndags morse så vaknade jag och kved till högre makter att låta mig dö eller bara bli väldigt sjuk så att jag inte kunde gå till skolan. Hur dum får man va!?

Måste säga att jag blir lite avundsjuk på Johanna som verkar ha det roligt i skolan med alla våra vänner. Hon har ju bakat peppakakor för christ sake! Men jag hoppas att alla i skolan kan bli bara liite avundsjuka på mig som är hemma idag fast utan feber och därmed har en normal dag, som ledig. Ha há!

Imorgon bär det av till skolan igen.
Kram Linnea

Kommentarer
Postat av: Mikaela - 14 år och gravid

sv: Först gick jag i samma grupp som isabele, men sen skulle hon åka iväg så hon kunde inte konfirmeras samtidigt som oss :P

2010-11-11 @ 11:38:00
URL: http://www.micahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0