No worries

Den här filmen fick vi se på lägret tidigare idag. Inte den exakta versionen men den handlade om den här killen. Jag blir alltid väldigt rörd när jag ser honom (jag hade sett honom förut) och idag med lite allvarlig stämning adderad så fick jag kämpa med att hålla tårarna tillbaka. Tänk att få ha samma livskraft som den här killen altså. Supercool eller hur? Tänk att få träffa och prata med honom. Eller ännu bättre, jag skulle vilja träffa hans mamma och pappa. Tänk er att inte bara behålla barnet (det var ingen självklarhet för ett par år sen, mina föräldrar fick rådet att adoptera bort när vi fick Johan för 12 år sedan) utan dessutom upfostra honom så starkt med att han kan göra vad han vill! Att inte låta honom se sitt handikapp som en ursäkt och hinder utan att göra det bästa av alla situationer. Tänk om alla kunde ha den inställningen till livet.

"You keep on concentrating on the things you wish you had or the things that you wish you didn't have. And you sort of forget what you do have."

Kramar Linnea

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0