Dag 23, detta får mig att må bättre.

Johanna: Vänner som stöttar. De vänner som man egentligen inte står en så nära men ändå förstår och står på ens sida. Vänner som står en närmare som säger, "Ska jag slå han" eller "Jag tycker att han är dum". Vänner som hjälper en att bli ihop pusslad när man själv inte klara det. Vänner som spontant bjuder hem en för att få mig på bättre tankar.
En annan sak är resor ut i världen när jag kan länma problemen hemma och je mig ut på nya äventyr och inte bry mig om vad andra tycker om mig för att jag inte kommer träffa dem något mer.

Linnea: Sol. När solen skiner. Det är som att ladda batterierna. Jag behöver inte gå ut i den. Bara se att den finns.

Goda vänner vill jag också instämma på. Vänner som finns som en försäkring att oavsätt hur saker går så kommer de inte låta dig falla. De som plockar upp dig om det ändå skulle hända. Kramar. Inte den sortens slussande kramar som typ när man går hem någonstans och ska säga hejdå till en hel grupp. Nej, den sortens kram som tyst infinner ett löfte, "allt kommer bli bra, och tills dess så finns jag här för dig, alltid".

Spontana och oväntade saker. När någonting oväntat händer eller någon du inte väntat dig tar initiativ. När jag får följa med på äventyr. Sånnt gör mig glad och får mig att må bättre. Ni gör mig glad och får mig att må bättre.

30 dagar
Kramar Johanna och Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0