Mythologiskt lagförslag för 16 åringar

Med sådär 6 dagar kvar till 15 årsdagen kännde jag mig plötsligt tvungen att själv kolla upp ryktet som går om lagändringen till 16 årsgräns för byxmyndighet. Eftersom både jag och Johanna är födda ett år efter våra klasskamrater, och jag är till och med årskursens yngsta elev, så har varenda niondeklassare betättat att jag inte kommer bli byxmyndig förens i början på 2012. Nu har jag dock kollat upp det här och jag kan glatt konstatera att detta bara är en myt!

Byxmyndig blir man fortfarande vid 15 års ålder och ryktet om att det skulle ha förändrats kommer ifrån ett lagförslag regeringen la upp men som inte gick igenom. Så alla ni som trodde att ni skulle behöva vänta ett extraår eller till och med trodde att ni hade blivit obyxmyndiga igen, no you're not!

Skönt att reda ut det där en gång för alla.
Kramar Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0