I know a place

were the grass is really greener. Oh ah.

Och det stället kallas för SOMMAR och dit längtar jag redan. Det kommer att bli en lång vinter i år..

Vi var ute på stadsvandring idag med skolan och det var en upplevelse jag gärna bockar av i syfte att aldrig någonsin behöva göra om det. Det var inte temperaturmessigt kallt. Men SMHI utlyste andra klassens storm och det i meningen snöstorm. Snön har piskat oss i ansiktet hela dagen och som alltid i city (fast söder idag egentligen) smält på en gång. Så i två timmar gick vi runt på en guidad visning. Vi bad guiden att klippa ner turen lite för vi frös så. Men sällan har jag träffat någon som var så kåt på att guida!

Turen handlade förresten om milleniumtrillogin och vart på södermalm de utspelar sig. Det vore faktiskt intresant att ha sett men tyvärr har jag idag bara fått se hur kullerstenarna på Bellmansgatan 1 (där Mikael Blomkvist bor) ser ut. Att titta upp på huset var på inga sätt aktuellt. Dock upfattade jag att det var rött så, en lärdom visare!

Har fått en major förkylning också men jag får gnälla om det sen. Klockan är 9, det är tisdag and that means... HOUSE!

Smell yaa!
Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0