Dag 15, Mina drömmar

Johanna: Mina drömmar... Hmmm... Jag har massor av drömmar. Drömmar om att åka utomlands eller drömmar om vad jag ska jobba med när "jag blir stor". Nej men just nu har jag en stark dröm, eller jag det kanske inte är en dröm mer en längtan, till ett läger som jag ska till på söndag. En längtan har jag också till den dagen då allt ska bli som vanligt, som i betydelsen som det var förut.

Linnea: I förrgår drömde jag om hur jag åkte pulka i en  jättejättebrant backe. Det kittlades fett mycket i magen! Fast jag sov! Men det är fel sorts drömmar säger Johanna..

Framtidsdrömmar, jag har sådana också, men de är svårare att hålla koll på. Jag menar, det är klart att drömmar förändras, men det är ingen ursäkt att inte jaga dem. Ni vet leken "apan i mitten", det är lite som det. Bollen kastas hit och dit och man slänger sig åt alla håll för att få tag på den. Det finns ingen garanti på att man någonsin lyckas ta bollen, men om man inte försöker utan bara står uppgivet i mitten, så kan jag lova att man inte tar sig någonstans.

Vad jag drömmer om varierar. Jag drömmer om att finna en man, skaffa familj, få uppleva kärleken till ett barn. Jag drömmer om att få ett jobb, kanske få skriva, inte tröttna på det jag gör. Jag drömmer om en etta inne i stan, en trea med sambo innan jag har råd med en förortsvilla någonstans. Äventyr, resor, upplevelser, sånnt drömmer jag om. Att göra en massor av fel innan jag lär mig, hittar min väg och finner min plats i livet. Det drömmer jag om.

30 dagar
Kramar Johanna och Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0