Dag 3, Mina föräldrar

Linnea: Mamma och Pappa. Jag älskar min mor och far såklart. De har massor av bra egenskaper som jag har fått ärva och men tyvärr också ett par mindre bra som även de har gått i arv... Min mamma först. Haha, jag vet inte var jag ska börja. Min mamma ritad på ett papper skulle vara varma färger, röd, orange, guld och självklart grönt (hennes favoritfärg) ritade i ett spretigt mönster som om en 2 åring med kritor lämnats obevakad. Hon är ryckig i sin personlighet, väldigt spontan och barnslig på ett sätt jag älskar när vi inte är på publika platser. Men man ska aldrig förringa hennes moderliga sidor. Det finns inget som hon inte skulle hjälpa mig med om jag sa att det var viktigt. Hon är en curlingmamma i allra högsta grad men har alltid uppfostrat oss att inte ta draghjälp för givet utan att själva klättra mot våra mål. Det finns så mycket att säga om henne men jag måst sluta nu på en gång innan jag tråkar ut er.

Min pappa. Till skillnad från mamma så går han inte att rita. Man skulle dock kunna beskriva honom i ljud. Tänk er en lugn technoslinga som mest tuggar på men som helt plötsligt får ett ryck och drar iväg i en plingande och brummande hightempo refräng. There, min pappa. Pappa älskar musik, konstig musik, det har jag ärvt av honom. Det finns ingen musik jag inte tycker om, try me! Klassisk musik till heavy metall, no problem. Dock föredrar både pappa och jag något mellanting, Robyn till exempel. I vår relation finns en massa humor, ironi (som mamma aldrig lärt sig att hantera) och pikar, till varandra ibland, men oftast till mamma. Vi är allierade! Pappa är jämnare än mamma, inte lika explosiv. I pappa finns en trygghet, och massor av kärlek.

Mor och far. Mycket kärlek.

Johanna: Vi kan börja med mig mamma. Min mamma är lugn och morgon pigg, ett exempel var när jag var sjuk och jag inte kunde sova till längre en åtta, jag kommer ner till köket och där sitter manna och jag frågar om hon var trött, "Nej jag har ju haft sovmorgon i 2 timmar nu". Jag älskar min mamma! Mamma är halv brittisk, för min morfar är från England. Alla säger att min mamma är så snäll, och det är hon verkligen. Men det kanske är för att jag är hennes dotter som jag kan bli arg på henne. Men hon är precis som jag någon som inte kan vara arg eller som man kan vara arg på en längre tid. Så jag är ingen som bråkar med min mamma, för det går inte att bråka med henne. Men min mamma är den bästa mamma som finns! Så det så!

Min pappa då, Min pappa spelar gitarr. Någonting som både jag och min bror börjar lära oss. Min pappa är liksom Linneas pappa, han ÄLSKAR musik och vill bara ha de bästa högtalarna. Men min pappa är inte alls lika morgon pigg som min mamma, men han är morgonpigg. Men han är cool. Älskar min pappa!
Men båda mina föräldrar har en väldigt barnslig sida.
30 dagar
Kramar Johanna och Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0