Mitt 2010 (Linnea den här gången)

Jag har solat i Thailand. Träffat nya släktingar. Gjort den största gruppbombet hotellet någonsin sett. Gått barfota på en strand mitt i natten. Hittat en krabba i poolen. Pusslat ihop trasig vän. Blivit nerbrottad i snön. Igen. Och igen. Och igen. Fått nya vänner. Åkt till Barcelona. Firat valborg. Skaffat facebook! Struntat i att ha ordning i mitt skåp. Gått till skolan i shorts trots att det var allderles för kallt. Börjat använda converse. Vann på kurragömma, jag gömde mig bakom en dörr. Köpte båt. Slitit ut min skinjacka efter ett försök till att cykla. haft på mig en ful rosa hatt. Fick fler vänner. Många fler vänner. Blev bättre vän med många. Här någonstans blev jag kär. Gått ut 8:de klass. Kramats. Klippte mig och bytte frisyr! Någon knackade på mitt fönster när jag låg och sov. Dygnat med pojkar, only. Sprungit barfota iklädd pyjamas i vått gräs klockan 2 på natten med dessa. Lärde mig att cykla under en dags intensivkurs. Firade midsommar på Muskö. Smygit om nätterna. Hälsat artigt på någons mamma klockan 8 på morgonen. Åkte till tyskland för att shoppa och lärde mig att det finns träd där. Åkte ut med båten. Jag svor väldigt mycket under två veckor. Upplevde ett äventyr. Slog huvudet i en sten. Ramlade i vattnet. Saknade många. Träffade vänner. Fick leka modell. Åkte på konfirmationsläger. Träffade många nya. Här någonstans slutade jag att vara kär. Blev nära vän med många. Vägrade äta piggelin. Skrattade tills lungorna gjorde ont. Grät gjorde jag också. Smög ner till en brygga mitt i natten och såg på stjärnorna. Började skolan igen. Åkte till Italien med la Famillia. Besökte Volterra. Montepulciano. Rom. Massa andra städer. Tog allderles för lite foton. Konfirmerade mig. Kramades en massa. Halkade efter i skolan men brydde mig lagom. Fick fler vänner. Bättre vänner. Blev kär igen. Bytte till höstjacka i september. Bestämde mig för att sluta på volleyboll. Hade maskeradfest. Var utklädd till marionettdocka. Lät mig själv vara impulsiv. Åkte till stan i snöstorm och blev sjuk. Bakade pepparkakor. Jag gjorde en önskelista. Blev sårad. Var arg. Grät. Gick sönder. Blev stöttad och lagad av vänner. Åt picknik i snön under ett blått träd.
Så mycket kan hända under ett år. Förändras på så kort tid. Men jag ångrar inget. Varje skratt har haft betydelse. Varje tår har varit värt det. Varje vänskap, all kärlek, allt. Jag ångrar ingenting.










Kramar till er alla. Ni betyder mycket.
Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0