Allt för min syster

Som sagt så har mamma och jag ikväll sett filmen Allt för min syster. Jag har tidigare läst boken och jag tyckte väldigt mycket om den. Nu har vi snyftat tillsammans i en och en halv timme (så långa är de flesta filmer va?) men hur bra den än är så måste jag säga att jag blev lite besviken. Många viktiga detaljer lämnades utanför, historien förändrades och kortades ner (men det var de väl tvugna, boken är ganska lång) men framför allt så var hela slutet nyskrivet. Det höll sig inte en sekund till bokens story!
Filmen är ändå väldigt bra så ni som inte orkar läsa, sätt på tv:n. Annars rekomenderar jag boken starkt!
Nu är det dags att gå och lägga sig.

Godnatt, Linnea

Kommentarer
Postat av: jenny

mest i skövde på gengåvan och även myrorna i götet

2010-06-14 @ 06:50:28
URL: http://jennysv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0