"Kan jag få låna fem minuter?"

"Ja men jag vill ha tillbaka dem sen."

Efter träningen så ville mamma lite snabbt gå igenom vad de pratade om på föräldramötet som var på skolan idag. En och en halv timme senare så fick jag äntligen gå och duscha.

Är det bara min mamma som överdriver så? Jag skulle göra läxor i en halvtimme innan skolan en gång och när jag precis skulle börja så kom mamma och ville diskutera ämnet med mig så att jag verkligen kom igång. 25 minuter senare är hon färdig med sin redovisning och undrar om jag har några frågor. Då skakar jag på huvudet och hon smiter ut ur rummet. 5 minuter räcker sällan till läxor så jag loggade istället in på facebook för att skriva grattis i en kompis logg, hon fyllde år. 2 minuter senare sticker mamma in huvudet mitt i en mening om att fördjupa mig i blablabla... Sen ser hon facebook och dampar för att jag "INTE SKA ÄGNA MIG ÅT SÅNT NÄR JAG HAR SAGT ATT JAG SKA GÖRA LÄXOR!".

Är jag den enda? Eller?


En gammal bild på mig, mamma och syster.

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0