Dag 22, det här upprör mig

Johanna: När mina vänner bråkar, när en vän är elak utan att riktigt förstå det mot en närmre vän. Sen vänder sig till mig och söker hjälp. Att jag blir som en medlare. Det upprör mig! Gaah! Tycker inte om det. Men också att jag vet att den som varit elak vill göra allt bra igen och det kan jag inte klandra den för. Men ändå förstå den andra parten med att den inte vill det på ett tag!
Hoppla det blev lite rörigt men så är det, punkt slut!

Linnea: Omotiverade kommentarer som sårar och förstör. Ursäkter utan mening. Människor utan samvete.

Att Sverige ger asyl till någon som länge har varit misstänkt för terrorism-brott, och som (kanske, det finns inga säkra källor) gör om attentatet i Sverige, men inte till småbarnsfamiljen som flyr ett krig.

Att folk tycker det är okej att skriva hur mycket som helst om vår kungafamilj men inte om andra svenska kändisar. Kungafamiljen är offentliga personer men gör det dem omänskliga?

Till sist så upprör det mig att ingen berättade att det fanns en stor bit gorgonzola längst bak i kylen som nu är allderles torr och tråkig. Bläää!

30 dagar
Kramar Johanna och Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0